Místní část  Praha 5 v nejbližší době zadá ke zpracování Studii možností dopravního zklidnění oblasti Jinonic v souvislosti s projektem Radlické radiály včetně úprav prostoru mimoúrovňové křižovatky Řeporyjská. Výstupy studie by měly sloužit jako podklad pro aktualizaci dokumentace k územnímu řízení Radlické radiály. 

Pátá městská část chce zjistit možnosti dopravního zklidnění Jinonic, a to v návaznosti na projekt Radlické radiály. Proto již vybrala projektanta, který by měl konečnou verzi studie zpracovat do zhruba tří měsíců od podpisu smlouvy. „Chceme analyzovat předpokládané dopady stavby Radlické radiály na dopravu v oblasti Jinonic, zejména pak na ulici Karlštejnskou. Studie navrhne možnosti a opatření na dopravní zklidnění celé oblasti, se zaměřením na omezení vlivů nežádoucí tranzitní dopravy,“ říká starosta Radek Klíma.

REKLAMA

Studie bude řešit i problematiku okolí mimoúrovňové křižovatky Řeporyjská, včetně variantních návrhů úprav urbanisticko – architektonického a dopravně – provozního řešení křižovatky. Výstupy studie by měly sloužit jako podklad pro Aktualizaci dokumentace k územnímu řízení Radlické radiály JZM – Smíchov, stavba č. 9567, kterou objednal odbor strategických investic MHMP na základě usnesení Rady HMP.

Radlická radiála JZM – Smíchov (RR) má v budoucnu plnit funkci hlavní sběrné komunikace pro lokalitu Radlic, Jinonic a Jihozápadního města s tím, že u Zlíchovského tunelu propojí Městský okruh se stávajícím ukončením Rozvadovské spojky ve Stodůlkách. Tím dojde ke zklidnění rozsáhlé části Smíchova od Motola po Anděl, a následně i Prahy 2 a 3, protože dojde k převedení významného podílu dopravy ve směru východ – západ z Jiráskova mostu a Plzeňské / Vrchlického na Městský okruh. Trasa RR bude v převážné míře vedena v tunelu; z dopravního hlediska se území páté městské části dotkne také mimoúrovňová křižovatka Řeporyjská.

Radní páté městské části se již v červnu tohoto roku vyjádřili aktualizaci technické studie pro Aktualizaci DÚR Radlické radiály z května 2016, kterou zpracovalo Sdružení PUDIS – SATRA.

"Rada souhlasila s principy územního a technického řešení aktualizace, která reagovala na již přednesené požadavky Místní části Praha 5 a občanských aktivit, tedy se zahrnutím těchto požadavků do konceptu. Trváme však na některých zásadních připomínkách,“ říká radní Tomáš Homola (DJK). Mezi ně patří varianta A řešení MÚK Řeporyjská, řešení podjezdu Radlické mostní estakádou, včetně vytvoření kvalitního veřejného prostoru s přirozeným osvětlením, prodloužení obou tunelů u Tyršovy školy, založení obslužné komunikace v potenciálně rozvojovém území západní části Jinonic.

REKLAMA