V pondělí 5. listopadu 2007 Jihlava otevřela prodloužený úsek Vrchlického ulice, který nově napojil části města Horní Kosov a Dolina. Nikdo netušil, že na zavedení trolejbusové linky se tam bude čekat rovných deset let.

jizdenka trolejbus MAG JI

REKLAMA

Ve čtvrtek 30. října primátor města Rudolf Chloupek, náměstek pro dopravu Vratislav Výborný a ředitel Dopravního podniku města Jihlavy Josef Vilím mohli společně přestřihnout pásku a nový úsek trolejové trati oficiálně otevřít. Dopravní podnik k té příležitosti vypravil slavnostně vyzdobený vůz První jízda, který se zástupci města a médií úsek projel.

Foto: archiv Magistrátu města Jihlavy

Instalace trolejí umožnila uskutečnit největší změny v městské hromadné dopravě za uplynulých 25 let. Od 1. prosince začne platit nový jízdní řád, který přináší řadu změn v trolejbusových linkách. Změny jsou podrobně popsány zde.

„Přál bych obyvatelům, aby novou možnost dopravy rychle objevili a oblíbili si ji. Doufám, že jim budou nabídnuté spoje vyhovovat. A třeba budou moci častěji nechat auto doma," přeje budoucím cestujícím primátor města Jihlavy Rudolf Chloupek.

V září 2017 začala v 1,4 kilometru dlouhém úseku Vrchlického ulice montáž nového vedení na již připravené sloupy, bylo nutné zasíťovat křižovatku s ulicí S. K. Neumanna a následně Jiráskovou ulicí, před železničním přejezdem ve Starých Horách se vozy otáčí na nové točně. Investice dopravního podniku do zasíťování a zprovoznění celkem asi dvoukilometrového úseku s pěti zastávkami činí 18 milionů korun. Až 85 procent nákladů by měla pokrýt dotace ministerstva dopravy.

„Rýsuje se do budoucna možnost vybudovat trolejovou trať i na Bedřichov. Pokud příležitost získat dotaci až sto milionů korun přijde, město by ji mělo chytit a nepustit, podruhé přijít nemusí," naznačil možný budoucí rozvoj trolejbusových linek v Jihlavě náměstek primátora Vratislav Výborný.