OTAZNIKY hotnews

PRÁVĚ VYSÍLÁME – SLEDUJTE ŽIVĚ TELEVIZNÍ STANICI i-Vysočina.cz – INFORMUJEME O VŠEM  

PRÁVĚ VYSÍLÁME – SLEDUJTE ŽIVĚ TELEVIZNÍ STANICI i-Vysočina.cz – INFORMUJEME O VŠEM  

vytlukyLetošní netypická zima charakteristická častými teplotními výkyvy, způsobila podle krajských silničářů na silnicích II. a III. tříd v majetku kraje Vysočina škody za více než 200 milionů korun, ale na uvedení silniční sítě v kraji Vysočina do přijatelného stavu je zapotřebí přibližně 900 milionů korun. "Mezi hlavní závady patří výskyt enormního počtu výtluků, poškození svislého dopravního značení a směrových sloupků," uvedl konkrétní příklady náměstek hejtmana pro oblast dopravy Libor Joukl.
 

Nejvíce zasažené úseky:
  • okr. Havlíčkův Brod: silnice II/130 Leština – Ledeč n. Sázavou; případně silnice III/3507 Havlíčkova Borová – Slavětín
  • okr. Žďár nad Sázavou: silnice II/602: úsek od křiž. II/390 (havarijní stav 1,5 km v k.ú. Ruda) po křiž. dálniční výjezd východ Velké Meziříčí a silnice II/602 v úseku od konce městyse Měřín po křiž. III/34824 v délce cca 0,5 km
  • okr. Třebíč: silnice II/405: úsek od křiž. I/23 – Okříšky – Zašovice - křiž. II/402.
  • okr. Jihlava: silnice II/523 Jihlava („od firmy Ferona“) – Šipnov.
  • okr. Pelhřimov: silnice II/602 Olešná – Strměchy.
Ideální technicko-ekonomické řešení:
  • silnice II. třídy 1630 km, plocha 105 950 tis. m2, celkové náklady na opravy 3 840 687 tis. Kč, životnost silnice 10 let, nutná roční investice 384 mil. Kč/rok po dobu 10 let
  • silnice III. třídy 2946 km, plocha 14 820 tis. m2, celkové náklady na opravy 7 009 860 tis. Kč, životnost silnice 20 let, nutná roční investice 350,5 mil. Kč/rok po dobu 10 let (v cenách roku 2011)
Návrh na řešení resp. financování oprav krajských komunikací bude krajským odborem dopravy a silničního hospodářství předložen na jednání Rady kraje Vysočina v příštím týdnu. Letošní zima nebyla náročná na odklízení sněhu, bohužel byla extrémní na výkyvy teplot. Nutné opravy oproti minulému roku vzrostou o řádově desítky miliónů korun,“ uvedl Libor Joukl s tím, že v tuto chvíli krajští silničáři provádí nutné opravy studenou balenou směsí, bohužel jsou drahé a nemají dlouhou životnost.


REKLAMA